Řešení -> ?
Finmag
Dobry den, rozhodl jsem se vam napsat(po 3 tydennim vahani),protoze opravdu racionalne nevidim zadne vychodisko(samozrejme krome abstinence)z me situace. Strucni popis_vystudoval jsem VS humanitniho smeru,nyni mam praci,ktera mi vicemene vyhovuje. Prakticky cely zivot sportuji(do 19 za fotbal zavodne),da se rict,ze ziji zdrave,snazim se dbat na stravu,kterou prijimam,nepiju tvrdy alkohol,zadna marihuana,cigarety atd... Problem je jinde. A totiz v pervitinu. Jiz 10 let prakticky pravidelne uzivam. Nejdrive samozrejme pouze vikendove, posleze obcas v tydnu,to byla doba mezi 16. a 20. rokem... Pote jsem odjel na rok do zahranici na studijni pobyt(abstinence co se tyka pervitinu,ovsem drogy jsem prilezitostne uzival_lsd,kokain,asi 3x subutex,ktery si vozil kamarad z CR). Nasledovalo obdobi,kdy jsem bral(pervitin)pouze,kdyz jsem potreboval neco stihnout,zaridit,naucit se na zkousku apod... Jine drogy pro me v tu dobu byly(a jsou) tabu. Pervitin jsem bral 1-2x za mesic.Dostudoval jsem v lete 2007. A od te doby to jde od 9 k 5... Zacal jsem pracovat, mel jsem hodne prace,kterou jsem nestihal, asi nemusim popisovat,cim jsem dobijel energii... A stale dobijim. Vite,ja opravdu nevim,jak prestat, evidentne jsem silne psychicky zavisly,beru prakticky kazdy den s tim,ze se obcas stane,ze 1-3 dny abstinuji... Kazdodenni brani trva priblizne pul roku... Pred touto dobou tyden ano,tyden ne. Obecne rady o tom,jak prestat s uzivanim pervitinu,jdou ovsem uplne mimo me. Vetsinou je totiz brani spojene s zivotnim stylem. Ne tak u moji osoby! Pervitin mi v podstate nijak nezasahuje do meho osobniho zivota(nikdo nevi,ze beru_neuveritelne,ale je to tak),nijak me spolecensky neposila o tridu niz,nikdy mi nezpusobil problemy rodinneho razu, umoznil mi v dobe studia nasoukat do sebe neuveritelne mnozstvi ucebni latky,muj zatim nejuspesnejsi tyden v praci byl cely na piku... Naucil jsem se na nem zkratka uplne normalne fungovat,nemam problemy se spankem,normalne jim(dopoledne si dam a pak jdu v pohode na obed s kolegy). Tzn. o zmene celkoveho zivotniho stylu se neda v mem pripade mluvit. Pervitin pouze kourim. Nic jineho. Nic jineho me ani nebavi! Myslim,ze jsem zavisly uz i na tom koureni samotnem! Rekl bych,ze je to jiz takovy kolorit vsedniho dne. Coz je ale strasne!!! Chci prestat z dvou duvodu. Na prvim miste je samozrejme zdravi! Je to docela paradoxni a usmevne,kdyz kazdy den snidam psenicne vlocky,jogurt,celozrnne pecivo a hned potom jdu na zachod,abych tam srktnul zapalovacem... Moje matka je lekarka(kdyby to vedela,zabije me),mame doma spoustu knih,kterymi jsem se jiz pred mnoha lety prokousaval,potom take internet,takze vim,ze pro moje jatra,plice a mozek to opravdu neni zadny balzam... Na druhem miste je ta odporna zavislost,tedy intenzivni myslenky na drogu(v mem pripade i na plech). Minuly tyden jsem se rozhodl,ze zajdu do Drop-in na Karoliny Svetle,nicmene jsem tam samozrejme nedosel... Z jedineho duvodu:nechci riskovat anonymitu. Vim,vsichni se za ni zarucuji,ale presto... Konecne se dostavam v mym dotazum. Chtel bych "slyset" vas nazor na mou situaci. Potom:myslite,ze bych si mohl o tom s nekym promluvit OPRAVDU anonymne? Dalsi otazka je o koureni pervitinu. Myslite,ze je skodlivejsi? Co vubec ten kour obsahuje? Nekde jsem cetl,ze koureni je vubec nejhorsi zpusob brani pervitinu. Diky za Vasi trpelivost a odpoved S pozdravem Finmag

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím Začnu od konce. Kouření pervitinu je nejbezpečnější aplikace která existuje. Pokud jste někde četl něco jiného, není to pravda. Co se vaší závislosti týče, víte přesně co máte dělat, umíte se chovat bezpečně, žádným způsobem vám užívání nezasahuje do vztahů s okolím. "Jenom" vás to hrozně trápí... Může to být v rituálnosti užívání, jak tvrdíte - "takový kolorit běžného dne". Možná je ještě něco za tím, ale to je spíše na nějakou individuální terapii. Nebudu se tady nijak sáhodlouze rozepisovat jaké škody pervitin páchá. Jistě jste už mnoho načetl. Myslím, že vhodnější než návštěva Kontaktního centra by pro vás byla návštěva terapeuta - psychitra. Je to lékař, takže musí být anonymní ze zákona, resp. informace o vás nikomu nesdělí. Nemusíte se cítit trapně, že jdete k "psychoušovi". Prostě potřebujete pomoc. Od toho ty služby jsou. Zkusit můžete i CADAS, hned vedle jsou zubaři, takže tam opravdu nebudete nápadný :) Jukněte na www.sananim.cz a rozklikněte CADAS, je tam pár informací i kontakty. A.T.